Sinopsis: Jean-Baptiste Grenouille neix envoltat de restes de peix d’un mercat i és abandonat per la seva mare entre les escombraries. La seva infantesa passa entre hospicis, rebutjat per matrones i els altres orfes, sobretot per la seva falta d’olor corporal i la seva obsessió de veure al món a través de les olors de les coses. Posseïa un olfacte excepcional. Als 20 anys, després de treballar en un curtidoria, aconsegueix treballar per el perfumer Baldini, que l’ensenya a destil·lar essències. Però ell volia anar més lluny, captar l’olor d’objectes com el vidre i sobretot l’olor de determinades dones. A canvi de centenars de fórmules de perfums amb les que Baldini es va enriquir, va escriure-li una carta de recomanació per aprendre l’art de “enfleurage” a la capital mundial del perfum: Grasse. Un cop allí, aconsegueix el seu objectiu, un perfum basat amb l’essència de joves noies que viuen a la ciutat, a les quals ha de matar i mutilar per obtenir-la.
Sabies que ...
• La pel·lícula El perfum: historia d’un assassí, està basada en la novel·la homònima de l’escriptor alemany Patrick Süskind, publicada el 1985 i que es va convertir en un best-seller, traduïda a més 45 llengües.
• El productor Bernd Eichinger després de llegir la novel·la en la seva primera edició de 1985, va voler adquirir els drets per a la pel·lícula. En principi, l’amistat de tots dos, pressuposava un desenllaç ràpid i favorable, però no va ser així. De fet, no va aconseguir els drets fins a l’any 2001, desemborsant 10 milions d’euros.
• Patrick Suskind és conegut com una persona molt escèptica. La seva experiència amb el productor Bernd Eichinger i altres que volien desesperadament adquirir els drets, es va convertir en una pel·lícula satírica “Rossini” (1997) amb guió del propi Suskind.
• El pressupost de la pel·lícula va ser de 60 milions d’euros, convertint-se en la pel·lícula alemanya més cara de la historia.
• Va obtenir una recaptació mundial de 135 milions d’euros, ocupant la posició 40 entre les pel·lícules amb més ingressos.
• La primera gran dificultat va ser escriure un guió prou convincent per poder portar al cinema una historia basada en una sola persona, aïllada del món que només es comunica a través de l'olfacte. El guió el varen escriure conjuntament en Bernd Eichinger, Tom Tykwer i Andrew Birkin, durant més de dos anys.
• Des d’un primer moment, els responsables de la pel·lícula es varen marcar com objectiu bàsic presentar un Paris real, gens idealitzat com succeeix en tantes pintures de l’època. Això va comportar la realització de més de 150 dibuixos i esbossos que analitzaven conjuntament cada 15 dies. Els dos artistes van necessitar 5 mesos per realitzar tot el material.
• El rodatge de la pel·lícula va ser del 12 de juliol al 16 d’octubre del 2005. Els primers 15 dies varen rodar als Bavaria Studios de Munich les escenes de Baldini i Grenouille al seu taller.
• El rodatge a Barcelona i a la resta de Catalunya va durar pràcticament dos mesos. A més de Barcelona, es va rodar a Girona, Figueres, Besalú, Cantallops, Tamarit i Tortosa.
• L’equip estava format per 350 persones, i varen participar 67 actors i més de 5.000 extres.
• La major dificultat del casting era trobar l’actor per realitzar el paper de Grenouille. Tom Tykwer es va decidir per Ben Whishaw després de veure’l actuar a l’Old Vic Theatre de Londres fent Hamlet.
• Tots els processos d’elaboració del perfum que surten a la pel·lícula, amb petits matisos cinematogràfics, segueixen el procés que s’utilitzava aleshores.
• El productor Bernd Eichinger després de llegir la novel·la en la seva primera edició de 1985, va voler adquirir els drets per a la pel·lícula. En principi, l’amistat de tots dos, pressuposava un desenllaç ràpid i favorable, però no va ser així. De fet, no va aconseguir els drets fins a l’any 2001, desemborsant 10 milions d’euros.
• Patrick Suskind és conegut com una persona molt escèptica. La seva experiència amb el productor Bernd Eichinger i altres que volien desesperadament adquirir els drets, es va convertir en una pel·lícula satírica “Rossini” (1997) amb guió del propi Suskind.
• El pressupost de la pel·lícula va ser de 60 milions d’euros, convertint-se en la pel·lícula alemanya més cara de la historia.
• Va obtenir una recaptació mundial de 135 milions d’euros, ocupant la posició 40 entre les pel·lícules amb més ingressos.
• La primera gran dificultat va ser escriure un guió prou convincent per poder portar al cinema una historia basada en una sola persona, aïllada del món que només es comunica a través de l'olfacte. El guió el varen escriure conjuntament en Bernd Eichinger, Tom Tykwer i Andrew Birkin, durant més de dos anys.
• Des d’un primer moment, els responsables de la pel·lícula es varen marcar com objectiu bàsic presentar un Paris real, gens idealitzat com succeeix en tantes pintures de l’època. Això va comportar la realització de més de 150 dibuixos i esbossos que analitzaven conjuntament cada 15 dies. Els dos artistes van necessitar 5 mesos per realitzar tot el material.
• El rodatge de la pel·lícula va ser del 12 de juliol al 16 d’octubre del 2005. Els primers 15 dies varen rodar als Bavaria Studios de Munich les escenes de Baldini i Grenouille al seu taller.
• El rodatge a Barcelona i a la resta de Catalunya va durar pràcticament dos mesos. A més de Barcelona, es va rodar a Girona, Figueres, Besalú, Cantallops, Tamarit i Tortosa.
• L’equip estava format per 350 persones, i varen participar 67 actors i més de 5.000 extres.
• La major dificultat del casting era trobar l’actor per realitzar el paper de Grenouille. Tom Tykwer es va decidir per Ben Whishaw després de veure’l actuar a l’Old Vic Theatre de Londres fent Hamlet.
• Tots els processos d’elaboració del perfum que surten a la pel·lícula, amb petits matisos cinematogràfics, segueixen el procés que s’utilitzava aleshores.
Font: http://www.barcelonamovie.com
El proper divendres 31 d'octubre a les 18h30, el Perfum de Patrick Süskind!
Ens hi veiem?
Ens hi veiem?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada